Vragen over garantie
*

Kwaliteit vinden wij belangrijk en stellen daarom hoge eisen aan onze artikelen. De artikelen die wij leveren moeten daarom voldoen aan de verwachting je ervan mag hebben.

De meest gestelde vragen over garantie op onze artikelen vind je hieronder. Vind je het antwoord op je vraag niet terug, neem dan contact met ons op via het contactformulier of telefonisch op +31(0)74-2661529.
*


Heb ik garantie op mijn aankoop?

Volgens de wettelijke garantie heb je recht op een goed product bij aankoop. Dit betekent dat je aankoop voor een bepaalde tijd gebruikt/gedragen kan worden. Het product moet goed onderhouden zijn en alleen gebruikt voor het doel waarvoor het bestemd is. Het product mag geen gebreken vertonen zoals je redelijkerwijs mag verwachten tijdens de normale levensduur. Wil je aanspraak maken op garantie dan dien je je aankoopbewijs/betaalbewijs te kunnen overleggen.
*


Hoe lang heb ik garantie op mijn aankoop?

Wij hanteren een verkopers- of fabrieksgarantie van maximaal 6 maanden. Wil je aanspraak maken op garantie, bewaar je aankoop-/betaalbewijs dan altijd goed, deze moet je kunnen overleggen. Je garantietermijn gaat in op het moment van je aankoop.
*


Wanneer vervalt het recht op garantie?

  • Met reparaties en/of aanpassing aan het product (hetzij door jouzelf, hetzij door een derden/schoenmaker) vervalt het recht op reclamatie.
  • Het product is gebruikt/gedragen onder omstandigheden die (extra) slijtage hebben veroorzaakt
  • Het product is niet of niet voldoende onderhouden/verzorgd
  • De garantieperiode is verstreken
  • Je kan geen geldig aankoop-/betaalbewijs overleggen
    *

Wat valt niet onder garantie?

  • Slijtage op zolen en hakken en kale neuzen
  • Strepen die ontstaan doordat tijdens het lopen de schoenen elkaar/iets raken
  • Afgeven en slijtage van voeringen door transpiratie
  • Kapotte ritsen, loslatende steentjes, pailletten, enz. 
  • Verkeerd gebruik kan gebreken, beschadigingen of defecten veroorzaken en valt daarom buiten garantie
    *

Hoe zit het met materiaaleigenschappen en garantie?

Enkele voorbeelden waar je rekening mee moet houden:

  • Natuurlijke materialen als leder, suède en pony hebben hun natuurlijke eigenschappen. Ze kunnen kleur afgeven, vocht doorlaten, vuil opnemen, vezels afgeven, enz.
  • Luxe materiaalbewerkingen en lakleder zijn zeer gevoelig voor beschadigingen en/of scheurtjes (craquelé). Het onderhoud vraagt extra aandacht, het leder is minder duurzaam.
  • Gewaxt leder droogt sneller uit en is vatbaarder voor krassen. Dit geeft juist de karakteristieke look die bij dit leertype hoort.

Klachten die voortkomen uit de specifieke materiaaleigenschappen of -bewerkingen vallen niet onder verkopers-/fabrieksgarantie.

Wij adviseren je schoenen goed te onderhouden met passende onderhoudsmiddelen zodat je lang plezier hebt van je aankoop. Heb je vragen over het onderhoud van je aangekochte schoenen, neem dan contact op per contactformulier of telefonisch op +31(0)74-2661529 met onze klantenservice. 
*


Ik wil aanspraak maken op garantie

Je hebt bovenstaande informatie over garantie gelezen en je wilt aanspraak maken op garantie.
Om een goed en compleet beeld te krijgen van de klacht, is het belangrijk dat: 

  • Je één of meerdere foto’s upload waarop de klacht duidelijk zichtbaar is
  • Een duidelijke omschrijving van de klacht meestuurt met je bericht.
  • Een kopie van je aankoopbewijs upload
    *

Vul het contactformulier in en wij nemen de klacht in behandeling. We informeren je zo snel als mogelijk over het verdere verloop.
*